niedziela, 3 września 2017

GORRĄCE ZAPOWIEDZI – wrzesień 2017



Witajcie :)
Dzisiaj mam dla Was nieco spóźnioną (zawsze wstawiam po koniec wcześniejszego miesiąca) listę zapowiedzi na wrzesień. Jest... no cóż, wiele perełek i wprost nie mogę się doczekać kiedy po nie sięgnę. Portfel będzie płakał, ale ciii. Przecież książek nigdy zbyt wiele, prawda? ;)
Zaczynajmy ;)

 OPIS:

Wkraczacie w świat Zmroczy – przesycony magią, posępny i fascynujący.
Srebrni magowie bezlitośnie ścigają wyznawców czarnej magii, uznanej za skażoną. Demony z Otchłani przybierają ludzką postać i przenikają do świata śmiertelników... W Shan Vaola nad Zatoką Snów pojawia się na wpół obłąkany człowiek z twarzą pociętą bliznami, który pamięta jedynie urywki ze swej przeszłości. W tunelach podziemnego świata żywiołaków i chowańców, ifrytów i homunkulusów, żebraków i przestępców, stopniowo odkrywa swoje magiczne talenty.
Dwie karty – powieść mroczna, intrygująca, pełna plastycznych szczegółów obyczajowych, z pełnokrwistymi postaciami tworzącymi żywą, przemawiającą do wyobraźni społeczność – otwierają cykl dark fantasy „Teatr węży”

MÓJ KOMENTARZ:

Ciągle oswajam się z książkami naszych rodaków, więc bardzo chętnie sięgnę i po tę. Nie miałam jeszcze okazji czytać dark fantasy z prawdziwego zdarzenia, więc może czeka mnie bardzo miłe zaskoczenie? Kto wie? Kto wie? :)

OPIS:

Drugi tom fenomenalnej Trylogii Czasu. Gwendolyn Shepherd to Rubin - ostatnia z dwanaściorga podróżników w czasie. Choć trafiła pod opiekę tajnej organizacji, Strażnicy traktują ją z wrogością i wręcz uważają za szpiega. Gwen nie może ufać nikomu, a tymczasem czekają na nią coraz trudniejsze misje. W boleśnie krótkim czasie musi opanować całą masę rzeczy, które mają jej umożliwić przetrwanie w przeszłości. Zwłaszcza że hrabia de Saint Germain najchętniej by ją udusił przy filiżance herbatki, a nieziemsko przystojny Gideon raz ją uwodzi, a raz odtrąca. Gwen musi znaleźć sposób, by rozwikłać zagadkę chronografu bez jego pomocy.


MÓJ KOMENTARZ:

Co prawda posiadam na półce tę trylogię jeszcze w starym wydaniu, jednak nie zmienia to faktu, że marzy mi się i to, więc na pewno będę na nią polować ;) A jeśli chodzi o samą treść: przezabawna, naprawdę ciekawa historia :D


OPIS:

Trzeci tom trylogii „Niepowszedni” zaskakuje znakomitymi pomysłami i zwrotami akcji.
Po niespodziewanych perypetiach na dworze księcia dzielni młodzi ludzie dochodzą do przekonania, że aby uniknąć kolejnego podstępnego ataku swego największego wroga – herszta bandy Okrutnych Złotników, Welesa, muszą podjąć ryzyko i przejąć inicjatywę.
W towarzystwie dwóch agentów księcia wyruszają do Łajdackiego Krańca.  Obława na Welesa i jego ludzi musi być przeprowadzona w absolutnej tajemnicy, książę nie chce narażać się na dyplomatyczny konflikt. Pełni obaw i jak najgorszych wspomnień, Niepowszedni wyruszają w podróż - rozumieją, że dla nich to jedyna możliwość, by na zawsze uwolnić się od prześladowcy. Dla Dalko wyprawa jest także okazją do rozwiązania ważnych rodzinnych problemów, z powodu których stał się ofiarą Welesa.
Podczas wyprawy Nila traci moc uzdrawiania. Może za bardzo nią szafowała, a może nieświadomie wyparła się daru, który ściągnął na nią tyle nieszczęść. Nie akceptuje tego i czuje się bezwartościowa. Wokół panuje surowa zima, przyjaciele niemal zamarzają w trakcie podróży przez step. Tymczasem w Łajdackim Krańcu dochodzi do niepokojów. Dzieci z trudem uchodzą cało z rozruchów. Miejsce pobytu Welesa wciąż pozostaje nieznane. Droga wiedzie Niepowszednich i książęcego wysłannika w wysokie góry, gdzie czeka ich chłód, niedostatek żywności, lawiny i śnieżne pantery. Konfrontacja z Welesem jest niespodziewana. Dzieci muszą zmierzyć się z nim,  a nieoczekiwanie także i z agentem, któremu książę powierzył zadanie zupełnie inne, niż zapowiadał. Łącząc swe umiejętności, wspierając się nawzajem i wymyślając kolejny fortel, Niepowszedni ostatecznie pokonują wrogów. Znajdują sposób, by bandyci resztę życia spędzili w książęcych lochach.
Być może najtrudniej jednak będzie znieść dzieciom straszną prawdę, która ujawni się im podczas podróży z Brzeginki do Stromowych Wichrów. Zaskakująca przeszłość Welesa splecie się z życiem Nili. Wszystkie karty zostaną odkryte, ale za ich poznanie przyjdzie zapłacić wysoką cenę.

MÓJ KOMENTARZ:

Nie miałam jeszcze okazji zapoznać się z pierwszym tomem, więc nawet nie fatygowałam się z czytaniem opisu tego. Nie mniej ta seria jest dość popularna, a sam pierwszy tom wygląda ciekawie, więc może ktoś będzie zainteresowany ;)


OPIS:

„Gdzie jesteście, chłopaki? Odpiszcie.” Naciskając „wyślij”, Carver Briggs nie miał pojęcia, że jego SMS wywoła łańcuch reakcji, które doprowadzą do tragicznej śmierci Marsa, Eliego i Blake’a.
Carver jest załamany i przerażony, nie dość że stracił trzech najbliższych przyjaciół, to jeszcze grozi mu wizja więzienia, ponieważ ojciec jednego z nich, wpływowy sędzia, kieruje sprawę do prokuratury.
Carver, w wieku swych siedemnastu lat, staje się niespodziewanie ekspertem od pogrzebów. Trzy w ciągu tygodnia.  Na każdym oprócz bólu przeżywa odrzucenie i potępienie ze strony rówieśników. A wszystko to w przededniu nowego roku szkolnego…
Jedynymi bratnimi duszami są starsza siostra, Georgia, oraz dziewczyna Blake’a. Była dziewczyna, bo Blake’a już nie ma…
Bliscy Blake’a, Eliego i Marsa proszą, a niekiedy żądają, by pozostały przy życiu przyjaciel ich tragicznie zmarłych synów przeżył wraz z nimi czas pożegnań, by spędził z nimi cały dzień, wspominając przyjaciela, robiąc z nimi to, co robiliby ze swoimi dziećmi. Za każdym razem wygląda to inaczej, za każdym razem bardziej boli, za każdym razem obie strony dowiadują się o zmarłych zaskakujących rzeczy, rzeczy, które ktoś wcześniej bał się ujawnić…
Książka opowiada o strasznej tragedii, ale też o tym, jak sobie z nią radzić, jak wybaczyć innym, jak wybaczyć sobie. Pokazuje, że nigdy, nawet gdy wydaje ci się, że to już koniec, nie jesteś sam. Niesie nadzieję. Mimo wszystko.
MÓJ KOMENTARZ:
Czekałam na tę książkę odkąd tylko usłyszałam, że ma zostać u nas wydana. Miała w sobie coś, co mnie przyciągało i po prostu MUSIAŁAM ją mieć. Obecnie jest już ona w moich łapkach, powoli zbliżam się do połowy i powiem tak...coś czuję, że to będzie naprawdę mocne <3


OPIS:
Jeżeli ktoś skrzywdzi twoją siostrę – czy będziesz szukać rewanżu? Jeżeli twój brat zostanie oskarżony o straszne przestępstwo – czy będziesz go bronić?
Mikey czuje bezsilny gniew, gdy jego siostra wyznaje, że została zgwałcona. Ellie jest zdruzgotana, kiedy jej brat zostaje posądzony o napaść. Teraz się spotykają.
To książka o lojalności i o wyborach, jakie się z nią wiążą. Ale przede wszystkim to książka o miłości.
MÓJ KOMENTARZ:
Choć opis zdradza tylko jakiś ogólny zarys... no cóż, czuję się kupiona :D Zapowiada się coś naprawdę mocnego, więc bardzo chętnie po nią sięgnę jeśli tylko nadarzy się taka okazja ;)

 OPIS:
Od konfrontacji buntowników z Raenem minęło pięć lat. W tym czasie Qall, chłopiec ocalony przez Rielle, bezpiecznie dorósł wśród Podróżników, a Tyen znalazł sobie nowy dom i ukrył się przed ludźmi, którzy okrzyknęli go zdrajcą i nazwali Szpiegiem.
Pięć lat chaosu, nad którym Baluka i Odnowiciele ledwie byli w stanie zapanować. Wszędzie toczą się wojny, niektóre światy zostały opanowane przez machiny wojenne, inne pozbawili mocy magowie pragnący nieśmiertelności. W czasach gdy wojna zagraża z trudem wypracowanemu przez Rielle i Tyena pokojowi, a Qall wkracza w dorosłość, lojalność zostanie poddana próbie. Złożone obietnice mogą wszystko zmienić. Zależy od nich życie Qalla. Dahli ma bowiem możliwość przywrócenia władzy Raenowi i nie cofnie się przed niczym, by osiągnąć swój cel.

MÓJ KOMENTARZ:

Od dawna planuję wziąć się za tę trylogię... i ogólnie książki Canavan ale coś zawsze stoi na przeszkodzie. A to nie ma czasu, a to na półce siedzi drugi tom zamiast pierwszego... No tak jakoś to wygląda. Może kiedyś wreszcie uda mi się dowiedzieć o co ten cały szał  na książki tej pani ;)


 OPIS:

W świecie, gdzie trzy słońca prawie nigdy nie zachodzą, początkująca morderczyni wstępuje do szkoły dla zabójców, planując zemstę na osobistościach, które zniszczyły jej rodzinę.
Córka powieszonego zdrajcy, Mia Corvere, ledwie uchodzi z życiem po nieudanej rebelii swojego ojca. Samotna i pozbawiona przyjaciół ukrywa się w mieście wzniesionym z kości martwego boga. Ściga ją senat i dawni towarzysze jej ojca. Jednakże jej dar rozmawiania z cieniami doprowadza ją do drzwi emerytowanego zabójcy i otwiera przed nią przyszłość, jakiej nigdy sobie nie wyobrażała.
Szesnastoletnia Mia zgłębia teraz tajniki fachu u najbardziej niebezpiecznych zabójców w całej Republice – w Czerwonym Kościele. W salach Kościoła czeka jej ją wiele zdrad i prób, a porażka oznacza śmierć. Jeśli jednak przetrwa inicjację, zostanie przyjęta w poczet wybrańców Pani od Błogosławionego Morderstwa i znajdzie się o jeden krok bliżej jedynej rzeczy, jakiej naprawdę pragnie.
MÓJ KOMENTARZ:

Wiecie co... mój portfel chyba zdechnie śmiercią głodową. Naprawdę. To już kolejna książka, którą chcę mieć, a nim dojedziemy do końca będzie ich jeszcze kilka... No ludu kochany, dlaczego tak wiele tak dobrych książek wychodzi w tak krótkim czasie? Nie stać mnie na tak wielkie zakupy ;-;


OPIS:

„Wszystko trwało ułamek sekundy. Błysk ognia i nagle jestem w ognistej kuli. Dociera do mnie, że się palę. Jestem żywą ludzką pochodnią."
Dominika budzi się po kilku dniach. Wie, że to był wypadek, a ukochany ojciec wcale nie chciał jej zabić. Teraz, kiedy on jest w więzieniu, ona leży w szpitalu i walczy o życie. Chociaż właściwie, to inni walczą za nią, ponieważ ona się już poddała. Ale to, co miało być końcem, okazuje się być początkiem…
Przewrotny los stawia na jej drodze ambitnego młodego lekarza, który dostrzega w niej coś więcej niż tylko pacjentkę. Gdy on będzie leczył jej ciało, jego brat Marcel, czarna owca szanowanej rodziny, spróbuje uleczyć jej duszę.
Tylko czy to jest w ogóle możliwe? Czy pęknięte serce potrafi jeszcze kochać? I czy ktoś, kto ma tyle powodów, by się zabić, odnajdzie ten jeden, by żyć?
 MÓJ KOMENTARZ:
Ostatnio wszędzie widuję zapowiedź tej książki a mnie z niewiadomych powodów do niej nie ciągnie. Nie wiem czemu, ale zalatuje mi tu typową dramą :/ Jeśli nadarzy się okazja, na pewno sięgnę, jednak jeśli nie, to cóż, płakać nie zamierzam.


OPIS:

Staliśmy się nieśmiertelni. Czego więc powinniśmy się bać?

Będziesz zabijać.
Świat bez głodu, wojen, chorób i cierpienia. Ludzkość uporała się już z tym wszystkim. Pokonała nawet śmierć. W tej chwili żywot człowieka mogą zakończyć jedynie kosiarze – do nich należy kontrolowanie wielkości populacji. Citra i Rowan zostają praktykantami w profesji kosiarza – choć żadne z nich nie wykazuje ku temu chęci. Nastolatkowie muszą opanować sztukę odbierania życia, wiedząc że przy tym ryzykują własnym. Citra i Rowan zrozumieją, że za idealny świat trzeba zapłacić wysoką cenę.
Stałem się najpotworniejszym z potworów, pomyślał, gdy przyglądał się pożodze. Rzeźnikiem lwów. Mordercą orłów.
MÓJ KOMENTARZ:
 Mam w planach sięgnąć po kolejne książki tego pana od czasu lektury „Głębi Challengera", która spodobała mi się niesamowicie. Co prawda zdaję sobie sprawę, że ta historia napisana jest już w kompletnie innym klimacie, ale lubię fantasy, więc z wielką chęcią sięgnę, jeśli tylko nadarzy się okazja ^^


OPIS:

Jak się porozumieć, gdy słowa zawodzą?
David z zespołem Aspergera jest błyskotliwy i oczytany, ale ma nikłe umiejętności społeczne i brak mu przyjaciół. Aby się nie pogubić w szkole, prowadzi notatnik, w którym zapisuje informacje o uczniach i nauczycielach. Któregoś dnia w stołówce dosiada się do niego Kit, śliczna i miła dziewczyna, która niedawno straciła ojca.
 MÓJ KOMENTARZ:
Nie wiem dlaczego, ale jestem wprost zachwycona tą książką. Opis wygląda ciekawie, okładka jest przeurocza... No myślę, że to będzie naprawdę dobra lektura. Mam nadzieję, że uda mi się po nią sięgnąć w najbliższym czasie :D

OPIS:

Przypadek czy przeznaczenie? Ten list mógł przecież znaleźć każdy…
Declan Murphy to „typ spod ciemnej gwiazdy”. W szkole boją się go nawet nauczyciele. Zbuntowany siedemnastolatek odbywa na cmentarzu obowiązkową pracę na cele społeczne. Pewnego dnia na jednym z grobów znajduje list. Zaintrygowany czyta go i postanawia odpowiedzieć. Gdy Juliet Young odkrywa, że ktoś naruszył jej prywatność i przeczytał list do zmarłej przed niecałym rokiem matki, jest zdruzgotana. Matka Juliet pracowała jako fotoreporterka w różnych miejscach na świecie, dlatego często porozumiewała się z córką poprzez listy. Pokonując złość, odpisuje na wiadomość nieznajomego. Z czasem między Juliet i Declan rodzi się miedzy nimi nić porozumienia.
 MÓJ KOMENTARZ:
HALO HALO! Czy Wy to widzicie? Widzicie ten opis? Tę bajeczną okładkę? HALO! To zapowiada się tak genialnie, że ja nie wiem co ja zrobię jeśli nie uda mi się po nią sięgnąć. Ja po prostu MUSZĘ ją przeczytać. MUSZĘ i kropka, bo inaczej padnę. Zakochałam się. Zakochałam się i MUSZĘ ją mieć. MUSZĘ.

OPIS:

Witaj w Nowym Jorku – mieście rządzonym przez nastolatków
Tajemnicza epidemia zmiotła z powierzchni Ziemi dorosłych i dzieci, oszczędzając jedynie nastolatków. By przetrwać w chylącym się ku upadkowi świecie, młodzi łączą się w plemiona. Jefferson, mimowolny przywódca grupy zamieszkującej okolice Placu Waszyngtona, oraz Donna – obiekt jego skrywanej miłości – każdego dnia stawiają czoła niebezpieczeństwom postapokaliptycznego chaosu, świadomi, że ich dni są policzone.
Gdy jeden ze współplemieńców wpada na trop lekarstwa, które pozwoli im się wymknąć nieuchronnej śmierci, pięcioro nastolatków wyrusza na ryzykowną ekspedycję. W drodze do celu będą musieli pokonać terytoria opanowane przez gangi, fanatyków i bojówki; ich wędrówkę będą znaczyły wymiany ognia, ucieczki, cierpienie i śmierć. Czy młodym bohaterom uda się ocalić wymierającą populację? Jakie mroczne zakamarki ludzkiej psychiki odkryją podczas tej ryzykownej eskapady?

MÓJ KOMENTARZ:

Nie chcę nic mówić, ale gdzieś już to kiedyś słyszałam. Nie pamiętam tytułu, ale motyw był bardzo podobny, z tą różnicą, że zniknęli wszyscy powyżej piętnastego(??) roku życia. Tamta seria mnie nie zaciekawiła i no cóż... z tą książką jest dokładnie tak samo. Mimo, że uwielbiam dystopie. No ale cóż, może ktoś z Was znajdzie w niej coś dla siebie ;)


 OPIS:

Staliśmy się nieśmiertelni. Czego więc powinniśmy się bać?

Będziesz zabijać.
Świat bez głodu, wojen, chorób i cierpienia. Ludzkość uporała się już z tym wszystkim. Pokonała nawet śmierć. W tej chwili żywot człowieka mogą zakończyć jedynie kosiarze – do nich należy kontrolowanie wielkości populacji. Citra i Rowan zostają praktykantami w profesji kosiarza – choć żadne z nich nie wykazuje ku temu chęci. Nastolatkowie muszą opanować sztukę odbierania życia, wiedząc że przy tym ryzykują własnym. Citra i Rowan zrozumieją, że za idealny świat trzeba zapłacić wysoką cenę.
Stałem się najpotworniejszym z potworów, pomyślał, gdy przyglądał się pożodze. Rzeźnikiem lwów. Mordercą orłów.
MÓJ KOMENTARZ:
 Książki tego pana ciągle są przede mną, nie miałam jeszcze okazji żadnej przeczytać i jeśli mam być szczera, ta wydaje się być dobra na początek jak każda inna. Może kiedyś w końcu mi się uda dowiedzieć się dlaczego wszyscy tak sobie chwalą jego powieści ;)

I tym tytułem kończymy. W sumie przygotowałam dla Was trzynaście cudownych zapowiedzi, mam nadzieję, że znaleźliście wśród nich coś dla siebie, a jeśli nie, no cóż, dajcie znać na co w takim razie czekacie ;)
Buziaki, Kinga ;*

11 komentarzy :

  1. "Goodbye days", "Błękit szafiru", "Podtrzymując wszechświat" (nie uwzględnione tutaj ;) ), "Gdy słowa zawodzą" - baaardzo chcę przeczytać te książki ;)

    Paulina z naksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wrzesień zapowiada się cudownie, jeżeli chodzi o fantasy, czyli o mój ulubiony gatunek! Czas ostro oszczędzać na nowe lektury! :D

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2017/09/ostrzezdrajcy-recenzja.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie najbardziej zainteresowało "Najlepszy powód by żyć" oraz "Gdy słowa zawodzą".

    OdpowiedzUsuń
  4. ''Goodbye days'' i książki pani Drzewickiej mam w planach. To nowe wydanie ''Błękitu szafiru'' to bajka! <3
    Buziaki,
    StormWind z bloga https://cudowneksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Po Sparksa i wznowienie Błękitu szafiru to ja polecę zaraz jak tylko otworzą u mnie Empik <3
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. zaciekawiła mnie Nibynoc :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. "Goddbaye days" bardzo, a to bardzo zainteresowałaś mnie tą książką. Muszę przeczytać!

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Czekam na "Błękit Szafiru" i "We dwoje" :D Mam nadzieję, że obie te książki przypadną mi do gustu :)
    Buziaki! ;* Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
  9. Sporo ciekawych książek :).

    Pozdrawiam
    zakladkadoksiazek.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Najbardziej czekam na "Nibynoc" oraz "Kosiarzy". Trzeci tom trylogii Milenium Canavan też kiedyś przeczytam :D No i "Listy do utraconej", które zaintrygowały mnie opisem. Z wymienionych przez Ciebie to tyle, ale poza tym kilka innych pozycji by się znalazło ;)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Po pierwsze bardzo ładnie graficznie zrobiony post! Aż miło się ogląda. Widać, że poświęciłaś mu trochę czasu :) Osobiście - przechodząc już do premier - najbardziej czekam, na "Nibynoc". Sam tytuł jest w swej unikatowości i dziwności intrygujący. Okładka oraz opis dopełniają obraz. Co prawda, trochę zawiało mi twórczością Maas, aczkolwiek na pewno przeczytam, mając nadzieję, że to tylko opis pozostawia takie wrażenie.

    Pozdrawiam, dziewczyna z książkami

    OdpowiedzUsuń

Jeśli przeczytałeś/aś mój post zostaw po sobie jakiś ślad :)
Z chęcią poznam wasze opinie na dany temat.
Nie musisz spamować linkami, odwiedzam każdego, kto zaciekawi mnie komentarzem lub po prostu stałych czytelników :)

SZABLON WYKONANY PRZEZ RONNIE